Logo

مقالات

محصولات

021-88986350 دفتر فروشگاه
سبد خرید (0)

مقالات

محصولات

پشتیبانی آنلاین

بررسی مشکلات تلویزیون

بررسی مشکلات تلویزیون
بررسی مشکلات تلویزیون

تلویزیون جزو یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین لوازم برقی خانگی به شمار می آید که امکان دارد پس از مدتی استفاده و یا عدم نگهداری مناسب و یا خطا های سهوی، ما را با مشکلات تلویزیون مواجه کند. همین طور لازم است بدانید که تلویزیون، جزو یکی از حساس ترین لوازم برقی است که در صورت بروز هر گونه خرابی برای آن، باید بی معطلی در جهت رفع و تعمیر آن بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون اقدامات لازم را انجام داد. آی پی یدک در این مطلب از بررسی مشکلات تلویزیون گفته است تا بتوانید در صورت مهارت کافی، آن ها را بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون رفع نمایید.

با آی پی یدک همراه باشید.

8 عنوان از مشکلات تلویزیون

8 عنوان از مشکلات تلویزیون، به عنوان رایج ترین و شناخته شده ترین مشکلات تلویزیون می باشند که تکنسین های آی پی یدک بیش از پیش آن ها را از سوی مصرف کنندگان مشاهده کرده اند. به همین خاطر در ادامه این 8 عنوان از مشکلات تلویزیون را یک به یک مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورت نیاز بتوانید عیب یابی تلویزیون را در خانه انجام دهید.

راهنمای عیب یابی شکستگی پنل تلویزیون

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون، شکستگی پنل می باشد. چرا که تلویزیون های امروزی همگی نازک بوده و ممکن است به دلیل جا به جایی نادرست و همین طور اعمال فشار کم، دچار شکستگی و یا ترک شوند. شما در این مرحله باید هر چه زود تر عیب یابی تلویزیون را انجام دهید و در جهت خرید پنل نو و جدید اقدام نمایید. به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال پنل اورجینال و اصل برای تلویزیون خود هستید، به فروشگاه آی پی یدک مراجعه نمایید.

بررسی آب خوردگی پنل تلویزیون در راهنمای عیب یابی آن

در زمان نگهداری از تلویزیون باید در نظر داشته باشید که از ورود و تماس مستقیم مایعات به داخل پنل جلوگیری نمایید. اما اگر این مسئله یکی از مشکلات تلویزیون شما به شمار می آید، باید توجه داشته باشید که می تواند منجر به خرابی پنل و یا سوختن آی سی های دستگاه و یا حتی خود دستگاه شود. شما در صورت مشاهده آب خوردگی، باید هر چه سریع تر تلویزیون را خاموش کنید و دو شاخه آن را از برق بکشید. باید عیب یابی تلویزیون به صورت تخصصی انجام شده و اقدامات لازم بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون انجام شود. در این زمینه می توانید از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

چگونه مشکل تاخیر در روشن شدن تلویزیون را ‌بر طرف کنیم؟

معمولا بعد از مدتی که از استفاده تلویزیون می گذرد، ممکن است شما با تاخیر در روشن شدن آن رو به رو شوید. این مسئله نیز می تواند به عنوان یکی از مشکلات تلویزیون به شمار آید که اغلب در مدل های قدیمی مشاهده می شود. شما باید با در نظر گرفتن راهنمای تعمیر تلویزیون، کلید پاور را تعویض نمایید. در صورتی که می خواهید کلید پاور تلویزیون را به صورت اورجینال خریداری کنید، به شما توصیه می کنیم که با فروشگاه آی پی یدک تماس بگیرید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل خطوط افقی و عمودی ثابت و متغیر در تصویر تلویزیون و نحوه تعمیر آن

خطوط افقی و عمودی ثابت و متغیر در تصویر، یکی از معمول ترین مشکلات تلویزیون می باشد. این مشکل اغلب به دلیل آسیب دیدن پنل تلویزیون می باشد. شما باید پس از عیب یابی تلویزیون، حتما پنل آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که تعویض پنل تلویزیون یک امر کاملا تخصصی است. به همین خاطر می توانید برای تعویض آن از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

راهنمای عیب یابی نقاط سیاه یا قرمز ثابت و یا لکه سفید در تصویر تلویزیون

یکی از مشکلات تلویزیون که می تواند در هر زمانی رخ دهد، نقاط سیاه در تصویر می باشد. این مسئله به دلیل سوختن پیکسل ها می باشد. در صورت لکه های سفید ناشی از نور نیز به دلیل آسیب دیدن پنل دستگاه می باشد. شما باید استفاده از تلویزیون را متوقف کنید و اقدامات لازم را در جهت بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون انجام دهید. توجه داشته باشید که باید از پنل اورجینال استفاده کنید. در غیر این صورت مجدد با پیکسل سوخته مواجه خواهید شد. برای خرید پنل اورجینال تلویزیون به شما توصیه می کنیم که به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل قطع شدن تصویر پس از روشن کردن تلویزیون

بک لایت تلویزیون، شامل لامپ های متعدد ال ای دی می باشد. در صورتی که با قطع شدن تصویر پس از روشن کردن مواجه شدید، باید دانید که باید هر چه سریع تر جهت رفع مشکلات تلویزیون اقدام کنید. در صورت سوختن این لامپ ها، باید هر چه زود تر عیب یابی تلویزیون را انجام دهید تا سایر لامپ های ال ای دی سالم آسیب نبینند. شما می توانید برای رفع کردن این گونه از مشکلات تلویزیون، با تکنسین های آی پی یدک در تماس باشید.

چگونه مشکل شکستن یا ترک خوردن صفحه نمایش تلویزیون را ‌بر طرف کنیم؟

یکی از مشکلات تلویزیون، ترک خوردگی و یا شکستن صفحه نمایش می باشد. این مسئله می تواند هزینه های زیادی را برای شما در پی داشته باشد اگر عیب یابی تلویزیون به صورت تخصصی انجام نشود. توجه داشته باشید که صفحه نمایش باید بر اساس مدل و برند تولید کننده تلویزیون تعویض شود. اگر شناخت کافی در مورد این قطعه از تلویزیون ندارید، می توانید به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید و اقدامات لازم را بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون انجام دهید.

بررسی مشکل ورودی های تلویزیون در راهنمای عیب یابی آن

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون، خرابی و معیوب شدن ورودی ها می باشد. ورودی های تلویزیون به طور کلی شامل سوکت فیش های صدا و تصویر، HDMI، سوکت فیش و مموری، آنتن و سایر ورودی ها می باشد. شما باید برای رفع کردن این گونه از مشکلات تلویزیون، مین برد (MAIN Board) را بر اساس راهنمای تعمیر تلویزیون مورد بررسی قرار دهید.

مین برد همان برد مادر تلویزیون است که به عنوان اصلی ترین و مهم ترین قطعه در این دستگاه شناخته می شود. در صورتی که این بخش از تلویزیون آسیب ببیند، باید آن را تعویض کنید. اگر تصمیم دارید که این گونه از مشکلات تلویزیون خود را بر طرف کنید، می توانید برای تهیه این قطعه در ساختار تلویزیون، به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست