Logo

مقالات

محصولات

021-88986350 دفتر فروشگاه
سبد خرید (0)

مقالات

محصولات

پشتیبانی آنلاین

بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی

بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی
بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی

با ورود ماشین های ظرفشویی به زندگی ما، امر شستن ظرف ها بیش از پیش آسان تر شد. ماشین ظرفشویی در واقع یکی از کار راه انداز ترین وسایل در آشپزخانه به شمار می آید که می تواند در مدت زمانی کمی، بدون این که برای ما خستگی به جا بگذارد، ظرف ها را به خوبی تمیز کند. اما نباید مشکلات ماشین ظرفشویی را نادیده بگیریم و باید هر لحظه منتظر رخ دادن آن ها باشیم. به همین خاطر آی پی یدک در این مطلب به بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی پرداخته است تا بتوانید در صورت بروز هر یک از آن ها، به راحتی و با در نظر گرفتن راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی، یک به یکشان را رفع کنید. در ادامه شما با بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی آشنا خواهید شد که ممکن است هر یک از آن ها برای شما پیش آید.

با آی پی یدک همراه باشید.

8 مشکل رایج در ماشین ظرفشویی

8 عنوان از مشکلات ماشین ظرفشویی، به عنوان رایج ترین و متداول ترین مشکلات ماشین ظرفشویی شناخته شده اند که با عیب یابی ماشین ظرفشویی به شما کمک خواهند کرد تا یک به یک آن ها را با کمک راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی رفع نمایید. آی پی یدک با در نظر داشتن مراجعین و مصرف کنندگان به این مرکز، 8 عنوان از مشکلات ماشین ظرفشویی را برای شما در ادامه آورده است.

راهنمای عیب یابی روشن نشدن ماشین ظرفشویی

روشن نشدن می تواند یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی باشد. شما باید این مسئله را پس از عیب یابی ماشین ظرفشویی و بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی حل کنید.

در ابتدا باید جریان برق پریزی که سیم و دو شاخه ماشین ظرفشویی به آن متصل است را بررسی کنید. شما می توانید برای این کار از یک فازمتر کمک بگیرید. در صورتی که مشکلی وجود نداشت، حتما از سلامت قفل درب و یا میکروسوییچ درب ماشین ظرفشویی اطمینان خاطر کسب کنید.

در صورتی که موارد گفته شده سالم بودند، باید تایمر و یا کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشکل داشتن و معیوب بودن هر کدام، باید هر چه زود تر در جهت تعویض آن ها بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام نمایید. شما می توانید باری خرید قطعات ماشین ظرفشویی، به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.

بررسی مشکل سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی در راهنمای عیب یابی آن

خیلی از ماشین ظرفشویی ها، در زمان کار، سر و صدای زیادی از خود تولید می کنند. اما اگر ماشین ظرفشویی شما جزو آن دسته از دستگاه هایی است که در زمان شستشو سر و صدای کمی داشته و ناگهان متوجه سر و صدای آن می شوید، بهتر است برای رفع این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی اقدامات لازم را انجام دهید.

حتما در مرحله اول عیب یابی ماشین ظرفشویی، پمپ را بررسی کنید. همین طور ممکن است بروز سر و صدا به دلیل درست چیده نشدن ظروف در دستگاه باشد. پس از ان باید بازو های آبپاش و اسپری کننده های داخل دستگاه را چک کنید.  در صورت معیوب بودن هر کدام باید در جهت تعویض آن ها بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام نمایید. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

چگونه بوی بد داخل ماشین ظرفشویی را ‌بر طرف کنیم؟

یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی که امکان دارد شما را از استفاده از آن منصرف کند، بوی بدن داخل دستگاه می باشد. در صورتی که به این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی در زمان مناسب رسیدگی نکنید، می تواند خرابی های بیش تر و حتی بوی بد بیش تری را برای شما به همراه داشته باشد.

حتما در مرحله اول عیب یابی ماشین ظرفشویی، فیلتر تخلیه را بررسی کنید تا توسط پسماند ها و ذرات غذایی مسدود نشده باشد. همین طور ممکن است که ذرات غذایی در داخل بازو های آبپاش گیر کرده باشند. حتما یک به یک آن ها را بررسی کنید. همین طور اگر نمی توانید عیب یابی ماشین ظرفشویی را به درستی انجام دهید، می توانید از تکنسین های آی پی یدک در این زمینه کمک بگیرید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل نشتی آب در ماشین ظرفشویی و نحوه تعمیر آن

از جمله رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی، نشتی آب می باشد. همین طور اگر در زمان مناسب برای تعمیر آن اقدام نکنید، می توان خسارات جدی را به ماشین ظرفشویی وارد کند. شما باید برای عیب یابی ماشین ظرفشویی، ابتدا حجم آبی که بر روی زمین ریخته شده و از دستگاه نشت کرده است را بررسی کنید.

یکی از دلایل نشتی آب از دستگاه بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی، می تواند خراب بودن واشر لاستیکی و بست درب باشد. همین طور ممکن است شلنگ تخلیه آب مسدود و یا پاره شده باشد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که در مراحل اولیه عیب یابی ماشین ظرفشویی موارد گفته شده ار بررسی کنید.

یکی دیگر از دلایل بروز این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی، می تواند خراب شدن پمپ و یا بست پمپی باشد. در نظر داشته باشید که باید برای جلوگیری از  ورود سایر آسیب ها به بخش های اصلی ماشین ظرفشویی، حتما راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید. در صورتی که در این امر مهارت کافی را ندارید می توانید از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

راهنمای عیب یابی تمیز نشستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی که ممکن است پس از گذشت زمان با آن رو به رو شوید، عدم تمیز شستن ظرف ها می باشد. شما باید برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدامات لازم را انجام دهید.

حتما در ابتدا از تمیز بودن ماشین ظرفشویی اطمینان خاطر کسب کنید. در این زمان باید برای بررسی عدم وجود پسماند غذایی، چربی و ذرات باقی مانده غذا، کناره ها و اطراف واشر لاستیکی درب، فیلتر تخلیه و منافذ بازو های اسپری را به خوبی چک کنید.

حال باید بازو های اسپری و آبپاش را بررسی کنید. امکان دارد که بازو ها آسیب دیده و قابلیت چرخش و حرکت خود را از دست داده باشند. همین طور ممکن است که فشار آب آن ها کم باشد. در صورت آسیب دیدن بازو ها باید هر چه سریع تر جهت تعویض و تعمیر آن ها اقدام نمایید. اگر به دنبال یک فروشگاه شناخته شده برای خرید قطعات ماشین ظرفشویی هستید، می توانید به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

یکی از جدی ترین مشکلات در بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی، تخلیه نکردن می باشد. شما باید هر چه سریع تر اقدام به عیب یابی ماشین ظرفشویی کنید و اقدامات لازم را بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی انجام دهید.

در مرحله اول باید پمپ تخلیه را بررسی کنید تا از عدم خراب بودن و یا مسدود بودن آن اطمینان خاطر کسب کنید. همین طور ممکن است عاملی منجر به مسدود شدن پروانه های پمپ شده باشد که باید آن را هم چک کنید. در صورت خراب بودن پمپ باید هر چه زود تر آن را تعویض نمایید.

حتما فیلتر تخلیه، شلنگ تخلیه آب و یا فاضلاب خروجی آب دستگاه را یک به یک مورد بررسی قرار دهید. باید بدون گرفتگی و همین طور بدون هیچ گونه پیچ خوردگی باشند.

از دیگر عوامل بروز این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی، می تواند شل بودن تسمه و یا عدم ارسال فرمان تخلیه از برد الکترونیک دستگاه به پمپ تخلیه باشد. که هر کدام از آن ها نیاز به عیب یابی ماشین ظرفشویی به صورت تخصصی دارند. توجه داشته باشید که می توانید برای رفع این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی با تکنسین های آی پی یدک در تماس باشید.

بررسی مشکل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی و راهنمای عیب یابی آن

لازم است بدانید که ماشین ظرفشویی برای شروع سیکل شستشو نیاز به آب دارد. به همین خاطر اگر با مشکلات ماشین ظرفشویی مواجه شدید که به دلیل عدم آبگیری بود، می توانید اقدامات لازم را برای عیب یابی ماشین ظرفشویی آغاز کنید.

حتما در مرحله اول خرابی قفل درب را بررسی کنید. چرا که معیوب بودن آن می تواند مانع از ارسال فرمان آبگیری به برد الکترونیک شود.

شیر ورودی آب و یا شیر برقی و همین طور شلنگ های متصل به آن را بر اساس راهنامی تعمیر ماشین ظرفشویی به خوبی بررسی کنید. در صورتی که شیر ورودی آسیب دیده باشد و یا شلنگ خم شده باشد، باید آن ها تعمیر و یا تعویض کنید.

یکی دیگر از عوامل بروز این گونه از مشکلات ماشین ظرفشویی، خرابی سوییچ شناور و خود شناور می باشد. حتما از سلامت این دو نیز اطمینان خاطر کسب کنید. در صورت نیاز به تعویض هر گونه از قطعات ماشین ظرفشویی می توانید با تکنسین های فروشگاه آی پی یدک در تماس باشید.

چگونه مشکل خشک نکردن ظرف ها را در ماشین ظرفشویی ‌بر طرف کنیم؟

از جمله موضوعاتی که در بررسی مشکلات ماشین ظرفشویی که می تواند باعث آزرده خاطری مصرف کنندگان این محصول شود، خشک نکردن ظرف ها می باشد. توجه داشته باشید که بر اساس راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی، باید عیب یابی ماشین ظرفشویی را از هیتر و یا المنت گرمایی آغاز کنید.

ترمینال های المنت در زیر لگن قرار گرفته اند. حتما سلامت آن ها را کنترل کنید و در صورت خرابی هر کدام، حتما اقدام به تعویض آن ها کنید. یکی دیگر از بخش هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، ترموستات ماشین ظرفشویی می باشد. احتمال دارد که خرابی ترموستات مانع از خشک کردن ظرف ها در داخل ماشین ظرفشویی شود.

در صورتی که هیچ یک از موارد گفته شده آسیب ندیده بود، حتما مخزن آبکشی و کلاهک شوینده را بررسی نمایید. بهتر است برای عیب یابی ماشین ظرفشویی به صورت تخصصی از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. شما می توانید در این زمینه از تعمیرکاران آی پی یدک درخواست کمک داشته باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست