Logo

مقالات

محصولات

021-88986350 دفتر فروشگاه
سبد خرید (0)

مقالات

محصولات

پشتیبانی آنلاین

راهنمای خرید مخلوط کن

راهنمای خرید مخلوط کن
راهنمای خرید مخلوط کن

مخلوط کن یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه می باشد که امروزه بسیاری از کدبانو های ایرانی از آن استفاده می کنند؛ اگر قصد خرید مخلوط کن دارید اما نمی دانید که با توجه به محصولات موجود در بازار چه مخلوط کنی را باید خریداری کنید می توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید مخلوط کن در آی پی یدک به تمام پرسش های خود اعم از مخلوط کن چی بخریم؟ چه مخلوط کنی خوبه؟ و … پاسخ دهید.

ما در این مقاله با بررسی همه جانبه یک مخلوط کن خوب قصد داریم تا بهترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی کنید؛ با ما همراه باشید.

کاربران گرامی در صورتی که پرسش یا نظر به خصوصی در مورد خرید مخلوط کن دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر و یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با دیگر کاربران بپردازید.

مطالبی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • معرفی انواع مخلوط کن های موجود در بازار
  • معیارهایی مهم برای خرید مخلوط کن
  • معرفی بهترین برند مخلوط کن در بازار ایران
  • مخلوط کن چی بخریم؟
  • گرات ترین مخلوط کن موجود در بازار کدام است؟
  • ارزان ترین مخلوط کن موجود در بازار کدام است؟
  • از نظر متخصصین آی پی یدک چه مخلوط کنی خوبه؟

در ادامه با ما در آی پی یدک همراه باشید.

معرفی انواع مخلوط کن های موجود در بازار

امروز برند های متعدد و مختلفی در سطح بازار در حال فعالیت هستند و همین مسئله موجب شده تا بتوانیم مخلوط کن های مختلفی را که توسط برند های مختلف تولید شده اند را در بازار پیدا کنیم؛ در ادامه به بررسی انواع مخلوط کن های که برند های موجود در بازار اقدام به تولید آن ها می کنند می پردازیم.

در گذشته تمام مخلوط کن های موجود در بازار همگی از نوع مخلوط کن تک کاره بودند که صرفا قابلیت میکس و خرد کردن مواد غذایی را داشتند؛ اما با افزایش درخواست مصرف کنندگان برند های تولید کننده لوازم خانگی اقدام به تولید دسته دیگری از مخلوط کن ها کردند که این محصولات مخلوط کن های چند کاره نام دارند.

بر خلاف مخلوط کن های تک کاره مخلوط کن های جدید امکانات و ویژگی های مختلفی دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • امکان آسیاب مواد غذایی
  • امکان خرد کردن گوشت
  • امکان آبمیوه گیری
  • امکان خرد کردن یخ

لازم به ذکر است که مخلوط کن های چند کاره قیمت بسیار گران تری دارند.

در هنگام خرید مخلوط کن به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

اصلی ترین مسئله ای که باید در هنگام بررسی راهنمای خرید مخلوط کن به آن پرداخت اشاره به نکاتی است که در هنگام خرید این محصول باید به آن ها توجه داشته باشیم؛ اما برای خرید بهترین مخلوط کن موجود در بازار به چه نکاتی باید توجه داشت؟

  • بررسی توان موتور دستگاه
  • بررسی ظرفیت مخلوط کن
  • بررسی کیفیت ساخت و جنس قطعات مخلوط کن
  • دقت در وزن مخلوط کن
  • دقت به جنس و کیفیت تیغه ها
  • بررسی امکان تنظیم سرعت دستگاه
  • بررسی صدای مخلوط کن
  • بررسی قفل ایمنی دستگاه
  • بررسی قیمت
  • بررسی سایر امکانات مخلوط کن ها

در ادامه تمام نکاتی که جهت انجام یک خرید مناسب باید به آن توجه کرد را به صورت گام به گم به شما گوشزد خواهیم کرد.

بررسی توان موتور دستگاه در راهنمای خرید مخلوط کن

امروزه مخلوط کن های مختلف با توان های مصرفی متفاوتی به بازار فروش لوازم خانگی ارائه می شوند؛ این که چه مخلوط کنی با چه توانی برای شما مناسب است مسئله ای است که مربوط به نحوه استفاده شما از محصول می شود و نمی توان ادعا کرد که بهترین مخلوط کن مخلوط کنی است که توان مصرفی بالاتری نسب به باقی محصولات داشته باشد.

در ادامه نگاهی به ظرفیت های مختلف موتور مخلوط کن ها و کارکرد آن ها میاندازیم.

  • توان مصرفی 400 تا 600 وات

مخلوط کن هایی که توان مصرفی از 400 تا 600 وات دارند عموما مخلوط کن های تک کاره هستند که صرفا برای میکس کردن مواد غذایی می توان از آن ها استفاده کرد؛ رایج ترین مصارف این مخلوط کن ها شامل: درست کردن شیک های بستنی، درست کردن اسموتی میوه، میکس کردن مواد غذایی و گرفتن آب میوه ها می باشد.

لازم است بدانید که عمده مخلوط کن های موجود در بازار از توان مصرفی 400 تا 600 وات بهره مند هستند.

  • توان مصرفی 600 تا 800 وات

معمولا مخلوط کن های چندکاره برای این که مصارف متعدد و مختلفی دارند نیاز به موتور قدرت مند تری نیز خواهند داشت؛ به همین دلیل توان موتور مخلوط کن های چند کار از مخلوط کن های عادی بیشتر است؛ اصلی ترین مصارفی که این گونه از مخلوط کن ها دارند شامل خرد کردن گوشت، خرد کردن یخ، خرد کردن سبزیجان و میکس کردن میوه ها می باشد.

  • توان مصرفی بالای 800 وات

گرچه کمتر مخلوط کنی را می توانید پیدا کنید که همچین توان موتور داشته باشد؛ اما امروزه کارخانه های تولدات لوازم خانگی مخلوط کن هایی را با توان مصرفی بالا تولید می کنند.

این مخلوط کن ها عمدتا مناسب برای آشپرخانه های رستوران ها، فروشگاه های آبمیوه و بستنی و کافی شاپ ها هستند و نسبت به مخلوط کن های خانگی حجم بیشتری هم دارند.

اهمیت انتخاب ظرفیت مناسب در راهنمای خرید مخلوط کن

یکی از نکاتی که برای پاسخ به سوال مخلوط کن چی بخریم به ما کمک خواهد کرد انتخاب ظرفیت مناسب در یک مخلوط کن خوب است که در این بخش قصد بررسی آن را داریم.

منظور از ظرفیت مخلوط کن به طور دقیق گنجایش پارچ این محصولات است که معمولا هم در اکثر محصولات از 1/5 لیتر نفوذ نمی کند؛ معمولا پارچ های 1/5 لیتری مخلوط کن ها برای خانوار 4 تا 6 نفره ماسب خواهد بود اما اگر خانواده پر جمعیت تری هستید یا به هر علتی نیاز به حجم بیشتری دارید می توانید از به سراغ پارچ های 2 لیتری بروید.

توجه داشته باشید که فقط از 80% ظرفیت پارچ مخلوط کن می توان استفاده کرد و پر کردن پارچ مخلوط کن می تواند موجب ایجاد مخاطرات زیادی شود.

اهمیت کیفیت بدنه و قطعات در هنگام انتخاب مخلوط کن مناسب

دوام و جنس بدنه مخلوط کن یکی از اصلی ترین مسائلی است که در هنگام بررسی راهنمای خرید مخلوط کن باید به آن پرداخت؛ اما قبل از این که به برری کیفیت ساخت بدنه مخلوط کن بپردازیم لازم این این مسئله را مشخص کنیم که مخلوط کن ها متشکل از دو بخش پارچ و پایه هستند، پارچ مخلوط کن ها عمدتا از دو نوع پلاستیکی و شیشه ای و پایه مخلوط کن ها از دو جنس استیل و پلاستیک هستند.

  • پارچ شیشه ای بهتر است یا پارچ پلاستیکی؟

پارچ پلاستیکی به مرور دچار خط و خش می شود و از زیبایی آن کاسته می شود و پارچ های شیشه ای حتی با گذر زمان هم ظاهر خود را از دست نمی دهند اما با کوچک ترین برخوردی ممکن است دچار شکستگی شوند؛ به همین علت پیشنهاد ما به شما استفاده از پارچ های پلاستیکی می باشد.

  • بدنه پلاستیکی بهتر است یا فلزی؟

بدنه های استیل و فلزی همواره جذابیت دو چندانی نسبت به بدنه های پلاستیکی دارند اما نقاط ضعف بسیار زیادی هم دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • امکان اتصال برق در صورت خرابی مخلوط کن
  • ایجاد خط و خش روی سطح این مخلوط کن ها می تواند موجب کاهش زیبایی مخلوط کن شود.
  • بدنه های فلزی و استیل بسیار سنگین تر از بدنه های پلاستیکی هستند.

البته امروزه برند های تولید مخلوط کن با استفاده از فناوری های روز دنبا تا حد زیادی توانسته اند جلو این مشکلات را بگیرند؛ به نوعی می توان ادعا کرد که انتخاب میان بدنه های پلاستیکی و استیل بیشتر به سلیقه افراد باز می گردد.

بررسی کیفیت و جنس تیغه ها در راهنمای خرید مخلوط کن

امروزه همه مخلوط کن های موجود در بازار دارای حداقل 2 تیغه هستند؛ اما ویژگی های تیغه یک مخلوط کن خوب چیست؟

  • حتما این نکته را در خاطر داشته باشید که جنس تیغه های مخلوط کن از جنس استیل ضد زنگ باشند.
  • توجه داشته باشید که تیغه ها به مرور کند خواهند شد و وجود سنگ تیز کننده در اقلام همراه مخلوط کن بیار حائز اهمیت است.
  • به این نکته توجه کنید که به ازای هر کارایی مختلف مخلوط کن دستگاه باید یک تیغه جداگانه داشته باشد.

بررسی امکان تنظیم سرعت دستگاه در راهنمای خرید بهترین مخلوط کن

یکی دیگر از مسائلی که در هنگام خرید یک مخلوط کن خوب باید مورد بررسی قرار دهید امکان تنظیم سرعت دستگاه می باشد؛ اگر استفده های مختلفی از مخلوط کن دارید توجه کید که دستگاه این ویژگی را داشته باشد.

امکان تنظیم سرعت فناوری مدرنی است که باعث می شود تا بتوانید با کیفیت بالاتر و بهتری از این دستگاه استفاده کنید. تنظیم سرعت باعث می شود تا برای تهیه انواع نوشیدنی ها و دسرها از سرعت مشخصی استفاده کرده و از این طریق هم به دستگاه خیلی فشار نیاورید و هم دسر نهایی را بهتر تهیه کنید.

بررسی قفل ایمنی دستگاه در زمان خرید

باز شدن درب مخلوط کن و پخش شدن مواد غذایی در سراسر آشپزخانه کابوسی است که هر خانم خانه داری حتما به آن فکر کرده است؛ به شما توصیه می کنیم تا برای این که خیال راحتی از بابت به وقوع نپیوستن این کابوس داشته باشید حتما مخلوط کنی خریداری کنید که قفل ایمنی داشته باشد.

قفل ایمنی در مخلوط کن موجب سفت شدن درب پارچ خواهد شد و به نوعی جلوی هرونه نشت مواد غذایی به بیررون از پارچ را در هنگام کار مخلوط کن می گیرد.

بررسی قیمت مخلوط کن

قبل از این که به این پرسش پاسخ دهیم که مخلوط کن چی بخریم باید اول به این مسئله فکر کنیم که چقدر می خواهیم برای انجام این خرید هزینه کنیم؟

یکی از اولین مسائلی که در راهنمای خرید مخلوط کن به شما توصیه می کنیم تا به آن توجه ویژه ای داشته باشید قیمت مخلوط کن مورد نظر است؛ برای مثال اگر قصد خرید مخلوط کنی با قیمت کمتر از یک ملیون تومان دارید نمونه های ایرانی انتخب بسیار معقول تری برای شما خواهند بود و بررسی همه مدل های موجود در بازار فقط و فقط وقت شما را خواهد گرفت.

پس به شما توصیه می کنیم تا قبل از انجام خرید خود با مشخص کردن طیف قیمت مرد نظر صرفا به سراغ دسته ای مشخص از محصولات بروید.

بررسی سایر امکانات موجود در یک مخلوط کن مناسب

امروزه برند های بسیار زیادی در زمینه تولید مخلوط کن در حال فعالیت هستند و برای کسب سود بیشتر در تلاش اند تا امکانات بهتر و بیشتری را در مخلوط کن های خود جای دهند؛ برای این که خرید مطمئن تری داشته باشید و محصول خریداری شده توسط شما تا سالیان طولانی کارایی داشته باشد به شما توصیه می کنیم تا اگر محدودیت مالی ندارید اقدام به خرید مخلوط کنی کنید که بیشترین امکانات را در خود جای داده است؛ اصلی ترین امکانات که جدید ترین و پیشرفته ترین مخلوط کن ها در خود جای داده اند:

  • آسیباب کن مواد غذایی
  • خرد کن یخ
  • خرد کن گوشت
  • آبمیوه گیری
  • رنده مواد غذایی

به نوعی می توان ادعا کرد که این امکانات موجب شده تا مخلوط کن ها شباهت بسیار زیادی به غذاساز های موجود در بازار پیدا کنند و این به آن معناست که شما با انتخاب یک مخلوط کن خوب و حرفه ای می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از خرید غذاساز بی نیاز شوید.

اهمیت پایین بودن صدای دستگاه در هنگام خرید مخلوط کن

یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید این دستگاه باید به آن دقت داشته باشید، کارکرد بی صدای دستگاه است. برای این منظور حتما باید سراغ مدل های معتبر و معروف بروید. سر و صدای این دستگاه به خودی خود زیاد است. حال اگر دستگاهی انتخاب کنید که صدای آن خیلی بالا باشد بایستی منتظر دردسرهای بعدی نیز باشید.

مخلوط کن چی بخریم؟

یکی از اصلی ترین پرسش هایی که مصرف کنندگان در راهنمای خرید مخلوط کن مطرح می کنند این است که مخلوط کن چی بخریم؟ چرا که امروزه برند های مختلف و متعدد در بازار در حال تولید این محصول هستند و همین موضوع موجب شده تا شناخت بهترین برند های تولید کننده مخلوط کن امری مهم در انجام این خرید باشد.

ما در این قسمت قصد معرفی 5 برند برتر تولید مخلوط کن به همراه حدود قیمتی آن ها را داریم:

نام برند مخلوط کن جذابیت ظاهری حدود قیمت
گاسترو بک 7/10 8 تا 17 ملیون تومان
همیلتون 7/10 5 تا 15 ملیون تومان
بوش 8/10 2 تا 8 ملیون تومان
فیلیپس 8/10 1/5 تا 6 ملیون تومان
مولینکس 7/10 3 تا 7 ملیون تومان

معرفی 5 مدل از بهترین مخلوط کن های موجود در بازار به همراه لیست قیمت روز

تا به این جا با مطالعه راهنمای خرید مخلوط کن با تمام نکاتی که باید در هنگام این خرید رعایت کنید آشنا شدید و بهترین برند های تولید مخلوط کن را هم شناختید؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که هر کدام از این برند ها در حال حاضر مخلوط کن های مختلفی را روانه بازار کرده اند و انتخاب از بین این همه محصول طبیعتا کار سخت و دشواری است؛ ما در این بخش برای راحت تر کردن خرید برای شما اقدام به معرفی 5 مدل از بهترین مخلوط کن های موجود در بازار کرده ایم.

 برند مخلوط کن نام مخلوط کن گنجایش پارچ مخلوط کن توان موتور مخلوط کن قیمت مخلوط کن (تومان)
فیلیپس HR2106 1/5 لیتر 400 وات 1/500/000
مولینکس LM 238125 1/5 لیتر 600 وات 3/457/000
بوش MMB42G08 1/5 لیتر 700 وات 2/100/000
بلک اند دکر BX600G 1/5لیتر 700 وات 1/700/000
همیلتون BH-710 1/5 لیتر 600 وات 1/500/000

گران ترین مخلوط کن موجود در بازار کدام است؟

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان برای انتخاب بهترین مخلوط کن موجود در بازار به جای بررسی برند ها و مدل های متعدد از یک میانبر ساده استفاده می کندد و به دنبال پاسخی برای پرسش گران ترین مخلوط کن موجود در بازار کدام است می باشند؛ چرا که اغلب افراد این گونه فکر می کنند که قیمت رابطه مستقیمی با کیفیت دارد و به هر میزانی که کیفیت بالاتر باشد قیمت نیز بالاتر است؛ در ادامه نگاهی به گران ترین مخلوط کن های موجود در بازار خواهیم انداخت.

برند مخلوط کن مدل مخلوط کن گنجایش پارچ مخلوط کن توان موتور مخلوط کن قیمت مخلوط کن (تومان)
گاستروبک 41006 2/5 لیتر 1200 وات 16/000/000
دبلیو ام اف KULT PRO 1/8 لیتر 1500 وات 14/500/000
همیلتون HBH550 2 لیتر 880 وات 14/500/000
گاستروبک 41001 1/5 لیتر 1200 وات 11/500/000
بوش MMBV622M 1/5 لیتر 1000 وات 8/000/000

ارزان ترین مخلوط کن موجود در بازار کدام است؟

اگر برای شغل خود نیاز به یک مخلوط کن دارید و قصد پرداخت هزینه زیادی را ندارید یا به هر دلیل دیگری به دنبال خرید ارزان ترین مخلوط کن موجود در بازار هستید در این بخش با ما همراه باشید تا از لیست ارزان ترین مخلوط کن های موجود در بازار بهره مند شوید.

برند مخلوط کن مدل مخلوط کن گنجایش پارچ مخلوط کن توان موتور مخلوط کن قیمت مخلوط کن (تومان)
المپیا OE-999 1/7 لیتر 600 وات 400/000
کالوات HA230 1 لیتر 300 وات 550/000
گوسونیک GSB-422 1/5 لیتر 500 وات 830/000
پاناسونیک MX-N800G 1/5 لیتر 400وات 900/000
وردا VER699 1/5 GDJV 400 وات 1/000/000

پاسخ به پرسش های رایج در هنگام خرید مخلوط کن

معمولا مصرف کننده ای که تا به حال مخلوط کن نخریده باشد برای خرید این محصول سوالات زیادی دارد؛ برای این که این سوالات بی جواب نماند در این بخش قصد بررسی پرسش های رایج در هنگام خرید مخلوط کن را داریم.

  • مخلوط کن چند کاره بخریم یا تک کاره؟

طبیعتا مخلوط کن های چند کاره با امکانات بیشتر مصرف کنندگان را از غذاساز هم بی نیاز می سازند و در پاسخ به این پرسش که مخلوط کن تک کاره بخریم یا چند کاره بی برو برگرد باید رای را به محصولات چندکاره داد.

  • فرقی می کنه مخلوط کن رو کجای آشپرخونه بزاریم؟

بله قطعا؛ مخلوط کن یک وسیله برقی است که اگر در کنار آب قرار بگیره و آب به اون نفوذ کنه امکان داره مخاطرات زیادی رای مصرف کننده پدیدار بشه.

  • مخلوط کن خارجی بخریم یا ایرانی؟

مخلوط کن های خارجی قطعا کیفیت خیلی بهتری از نمونه های ایرانی دارند؛ اما اگر قصد دارید تا برای این خرید هزینه کمی کنید به شما توصیه می کنیم تا به جای خرید یک محصول رده پایین خارجی یه محصول ایرانی خوب بخرید.

از نظر متخصصین آی پی یدک چه مخلوط کنی خوبه؟

بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید بهترین مخلوط کن موجود در بازار استفاده از نظرات کسانی است که در این حوزه تخصص به خصوصی دارند؛ در این بخش قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که از نظر متخصصین آی پی یدک چه مخلوط کنی خوبه؟

اصلی ترین ویژگی های یک مخلوط کن خوب از زبان متخصصین آی پی یدک:

  • داشتن توان مصرفی بیش از 500 وات
  • پایین بودن صدا و لرزش دستگاه در هنگام کار
  • داشتن تیغه های مختلف از جنس استیل ضد زنگ
  • داشتن پارچ حداقل 1/5 لیتری
  • داشتن قفل ایمنی روی درب پارچ

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست