Logo

مقالات

محصولات

021-88986350 دفتر فروشگاه
سبد خرید (0)

مقالات

محصولات

پشتیبانی آنلاین

بررسی مشکلات توستر

بررسی مشکلات توستر
بررسی مشکلات توستر

توستر به وسیله ای برقی می گویند که می تواند جریان برق را به انرژی گرمایشی تبدیل کند و نان را برای شما در مدت زمانی یک الی 3 دقیقه گرم نماید. اکثر افراد تصور می کنند که دستگاه تستر، یک وسیله غیر ضروری است و ترجیح می دهند بیش تر از آون تستر استفاده کنند، در صورتی که اگر عادت دارید نان را در فریزر نگه داری کنید، به شما خرید یک دستگاه توستر را پیشنهاد می دهیم. اما اگر شما جزو افرادی هستید که هر روز از دستگاه تستر برای گرم نمودن نان استفاده می کنید، امکان دارد که با مشکلات توستر موجه شوید. در ادامه و بر اساس راهنمای تعمیر تستر، به بررسی مشکلات توستر پرداخته ایم تا بتوانید در خانه به راحتی به عیب یابی تستر بپردازید.

در ادامه با آی پی یدک همراه باشید.

6 مشکل رایج توستر

6 عنوان از مشکلات توستر، شامل تمامی موارد مهم و عنوان شده از سوی مصرف کنندگان این محصول است که بر اساس تجربه تکنسین های آی پی یدک گرد هم جمع آوری شده اند. توجه داشته باشید که می توانید به راحتی و بر اساس راهنمای تعمیر توستر، تمامی مشکلات تستر خود را برطرف نمایید. تنها کافی است که به گفته های تکنسین های آی پی یدک گوش دهید.

راهنمای عیب یابی خرابی دو شاخه و یا سیم رابط توستر

یکی از رایج ترین مشکلات تستر، خرابی دو شاخه و یا سیم آن می باشد. توجه داشته باشید که برای بر طرف نمودن این دسته از مشکلات توستر، باید ابتدا اتصالات بیرونی را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید از یک اهم متر برای بررسی عدم قطعی در سیم دستگاه تستر استفاده نمایید.

اهم متر را به دو سر دو شاخه وصل کنید، در صورتی که عقربه دستگاه تکان خورد، باید بدانید که هیچ مشکلی ندارد، اما اگر هیچ علائمی نشان نداد، سیم و دو شاخه دچار مشکل شده است. در نظر داشته باشید که وجود قطعی در داخل سیم و دو شاخه می تواند منجر به عدم روشن شدن دستگاه توستر شود. شما می توانید برای تعویض سیم و دو شاخه دستگاه تستر با تکنسین های فروشگاه آی پی یدک در تماس باشید.

بررسی مشکل قطع شدن و یا خرابی المنت های توستر در راهنمای عیب یابی آن

دستگاه تستر، وسیله ای با یک ساختار ساده است. به همین خاطر می توانید به راحتی مشکلات توستر  را در خانه برطرف نمایید. لازم است بدانید که به طور معمول تمامی المنت های آن به صورت همزمان دچار خرابی نمی شوند. مگر این که به تستر ضربه ای وارد شود. خرابی المنت ها، منجر به روشن نشدن دستگاه توستر می شود. حتما باید المنت ها را مورد بررسی قرار دهید و مدارات آن را چک کنید. در صورتی که متوجه هر گونه خرابی شدید، باید برای تعویض هر یک از قطعات گفته شده، اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

چگونه مشکل قطع شدن فیوز در زمان روشن کردن تستر را ‌بر طرف کنیم؟

یکی دیگر از مشکلات توستر، می تواند پریدن فیوز برق در زمان روشن کردن دستگاه باشد. این گونه از مشکلات تستر می تواند به دلیل بروز دو مسئله پیش آید. در ادامه یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • سیم کشی داخلی دستگاه توستر دارای یک عایق محافظتی استس که امکان دارد پس از استفاده طولانی مدت به دلیل گرم بودن محیط تستر عایق ها از بین بروند. در صورتی که عایق های سیم ها از بین بروند اتصال کوتاه در سیستم به وجود می آید. پس با روشن نمودن دستگاه توستر، فیوز برق قطع خواهد شد. شما می توانید با تعویض سیم ها به شکل کلی و یا تعویض نمودن هادی ها و عایق های جریان برق می توانید این دسته از مشکلات تستر را برطرف کنید. توجه داشته باشید که شما باید سیم ها و یا هادی ها و عایق های حرارتی را خریداری نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای خرید این قطعات توستر به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.
  • امکان دارد که دستگاه تستر زمین خورده و یا آسیب دیده باشد. همین مسئله می تواند باعث شود تا سیم های اصلی آن به سیم های دیگر متصل شده و باعث قطع شدن برق فیوز شود. شما باید دستگاه توستر را باز کنید و سیم کشی آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که در عیب یابی تستر تخصص کافی را ندارید، می توانید با تکنسین های آی پی یدک در تماس باشید.

راهنمای عیب یابی و رفع بالا نرفتن سیلندر توستر در زمان داغ شدن نان و نحوه تعمیر آن

یکی از شایع ترین مشکلات تستر، عدم بالا آمدن سیلندر پس از گرم شدن می باشد. در این بخش از مطلب بر اساس راهنمای تعمیر توستر به عیب یابی تستر می پردازیم:

  • ابتدا درپوش زیر توستر را باز کنید و سیلندر را به کمک فشار دست، در زبانه مخصوص خود بگذارید.
  • حال می توانید به کمک سیم رابط به برق مستقیم 220 ولت متصل نمایید.
  • در صورتی که شروع به کار کرد، زبانه سیلندر وصل می شود و به سمت بالا کشیده شد، پس در نتیحه مشکلی ندارد، اما اگر کار نکرد، مشکل از سیم پیچ رله مکانیکی است و باید تعویض و تعمیر شود.
  • توجه داشته باشید که باید هر چه زود تر اقدام به خرید قطعات نام برده شده در ساختار دستگاه کنید تا هر چه زود تر مشکلات توستر شما برطرف شود.
  • به شما توصیه می کنیم که برای خرید به فروشگاه آی پی یدک مراجعه کنید.

راهنمای عیب یابی دود کردن در بررسی مشکلات تستر

یکی دیگر از مشکلات توستر که اکثر مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند، دود کردن از دستگاه می باشد. بر اساس راهنمای تعمیر توستر، این مشکل صرفا به دلیل سوختن نان در داخل دستگاه می باشد. البته لازم به ذکر است که دستگاه تستر به دلیل داشتن ترموستات، هیچ وقت نمی تواند باعث سوختن نان شود. اما دلایلی وجود دارد که باعث بروز این گونه از مشکلات توستر می شود. در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم:

حتما هر چند وقت یک بار سینی زیر دستگاه توستر را خالی کنید. چرا که امکان دارد تکه های نان درون آن ریخته شده و رو هم تلنبار شده و بسوزند. شما باید پس از هر چند بار استفاده از دستگاه توستر، سینی آن را تمیز کنید.

  • اگر سینی دستگاه توستر خالی بود، امکان دارد که نان به المنت چسبیده باشد.
  • دستگاه را خاموش کنید و المنت ها را به خوبی تمیز کنید.
  • در صورت بر طرف نشدن این دسته از مشکلات تستر، می توانید با تکنسین های آی پی یدک تماس بگیرید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل بوی سوختگی لاستیک از توستر

در بررسی مشکلات توستر می توانیم به بوی سوختگی لاستیک از دستگاه اشاره کنیم. بوی سوختگی اغلب به دلیل سوختن عایق سیم و خود سیم در دستگاه توستر به وجود می آید که شما باید بر اساس راهکار های ارائه شده در راهنمای تعمیر توستر و عیب یابی تستر آن را بر طرف کنید.

پس از استشمام بوی سوختگی لاستیک، حتما کار با دستگاه توستر را متوقف کنید و دستگاه را باز نموده و سیم های آن را تعویض نمایید. به شما توصیه می کنیم که اگر در این کار مهارتی ندارید، با تکنسین های آی پی یدک تماس بگیرید.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  1. یاسمن 27 آذر 1400

    ببخشید مدتی قبل غذای داخل آون توستر من سوخت و باعث سوختن واشر دور شیشه ی درب آون توستر و جدا شدن شیشه ش شد میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم

    پاسخ دادن