Logo

مقالات

محصولات

021-88986350 دفتر فروشگاه
سبد خرید (0)

مقالات

محصولات

پشتیبانی آنلاین

بررسی مشکلات ماکروفر

بررسی مشکلات ماکروفر
بررسی مشکلات ماکروفر

معیوب شدن دستگاه ماکروفر، یکی از مسائلی است‌ که می تواند روند پخت و پز، گرم کردن غذا و یخ زدایی را دچار مشکل کند. این وسیله پر استفاده امروزه به یکی از محبوب ترین لوازم و وسایل برقی خانگی تبدیل شده است. بررسی مشکلات ماکروفر، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید دلیل و علت خرابی مایکروفر خود را بررسی نمایید. همین طور می توانید به راحتی متوجه شوید که خرابی از سوی کدام قطعات بوده و هر چه سریع تر برای خرید قطعات مورد نیاز ماکروفر، اقدامات لازم را انجام دهید. آی پی یدک در این مطلب تصمیم دارد تا به بررسی مشکلات ماکروفر بپردازد و شما را برای خرید قطعات آن یاری دهد.

کاربران گرامی؛ آی پی یدک بزرگترین وارد کننده قطعات مایکروفر در ایران می باشد؛ برای خرید قطعات ماکروفر از هر برندی می توانید به فروشگاه قطعات لوازم خانگی آی پی یدک مراججعه کنید.

راهنمای عیب یابی روشن نشدن مایکروفر

در این بخش از بررسی مشکلات ماکروفر قصد بررسی مشکل روشن نشدن ماکروفر را داریم:

روشن نشدن ماکروفر می تواند به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد. به طور مثال خرابی قطعاتی مانند میکروسوییچ، فیوز ها، لامپ مگنترون، دیود و… هر کدام می توانند مانع از روشن شدن دستگاه ماکروویو شوند. شما باید برای عیب یابی روشن نشدن ماکروفر، حتما قطعات قفل درب مایکروفر، قلاب ها و فنر های درب دستگاه را یک به یک مورد بررسی قرار دهید. در صورت بروز مشکل برای هر کدام می توانید قطعات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه آی پی یدک تهیه نمایید.

بررسی مشکل نچرخیدن سینی ماکروویو‌ راهنمای عیب یابی آن

عدم چرخیدن سینی ماکروویو می تواند مانع از پخت یکنواخت و هیمن طور گرم شدن مواد غذایی شود. به طور کلی چندین قطعه به چرخش صفحه گردان و سینی مایکروفر کمک می کنند که در صورت خراب شدن هر کدام از آن ها، باعث نچرخیدن سینی ماکروفر می شوند. شما باید حتما در این باره، حلقه و کوپلار که بر روی شفت موتور دستگاه مایکروفر قرار گرفته است مورد بررسی قرار دهید.

توجه داشته باشید که آسیب دیدن سینی شیشه ای هم می تواند یکی از علل نچرخیدن سینی ماکروفر به شمار آید. در صورت بروز هر گونه مشکل برای هر یک از بخش های نام برده شده باید هر چه زود تر در جهت خرید قطعات ماکروفر اقدام نمایید. از این رو می توانید در این زمینه از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید و قطعات مناسبی را برای دستگاه ماکروویو خود خریداری نمایید.

چگونه مشکل گرم نکردن ماکروفر را ‌بر طرف کنیم؟

در این بخش از بررسی مشکلات ماکروفر قصد داریم تا به بررس مشکل گرم نکردن این دستگاه بپردازیم:

بر طرف کردن مشکل گرم نکردن ماکروفر، به چند عامل بستگی دارد. امکان دارد که در زمان پخت و پز، برنامه پخت اشتباهی را انتخاب کرده باشید و همین مسئله باعث سوختن لامپ مگنترون شده باشد. یکی دیگر از بخش های ماکروویو که باید برای گرم‌ نکردن ماکروفر مورد بررسی قرار بگیرد، برد می باشد. در صورتی که برد آسیب دیده و یا دچار اتصالی شده باشد، باید به سرعت تعویض شود.

توجه داشته باشید که عیب یابی و تعویض رد و همین طور لامپ مگنترون امری کاملا تخصصی بوده و در صورت عدم مهارت کافی، امکان دارد که به سلامت دستگاه ماکروفر شما آسیب وارد شود. از این رو توصیه می کنیم که در زمان خرید و عیب یابی قطعات مایکروفر حتما از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل صدا دادن ماکروفر و نحوه تعمیر آن

یکی از مشکلاتی که عمدتا مصرف کنندگان مایکروفر با آن مواجه هستند، صدا دادن آن می باشد. از این رو راهنمای عیب یابی و رفع مشکل صدا دادن ماکروفر و نحوه تعمیر آن می تواند برای شما مثمر ثمر باشد. اگر در زمان استفاده از دستگاه ماکروویو متوجه شدید که دستگاه صدای ناهنجار، غیر معمول و بلندی از خود تولید می کنید، امکان دارد که قطعاتس موتور گردان، مگنترون، کوپلینگ، ریل ها و غلطک ها آسیب دیده باشند.

شما باید هر یک از این بخش ها را توسط یک تکنسین و تعمیرکار مورد بررسی قرار دهید. سپس در صورت آسیب دیدن هر کدام می توانید در جهت خرید قطعات مورد نیاز خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که آی پی یدک به عنوان یک فروشگاه شناخته شده در جهت فروش لوازم و قطعات مایکروفر در سطح شهر تهران می باشد که می توانید لوازم و وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل خاموش شدن مایکروفر

در این بخش از بررسی مشکلات ماکروفر قصد داریم تا به عیب یابی خاموش و روشن شدن ماکروفر بپردازیم:

در صورتی که با خاموش شدن ناگهانی دستگاه ماکروفر و یا ماکروویو خود مواجه شدید، باید بخش های مجزایی را در جهت عیب یابی و تعمیر آن مورد بررسی قرار دهید. حتما، ترموستات، ترانس های ولتاژ و صفحه کلید را به طور کامل بررسی نمایید تا هیچ گونه مشکلی نداشته باشند. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا عدم برق رسانی کامل، باید در جهت تعویض قطعه مورد نیاز خود اقدام نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای خرید آن ها از طریق فروشگاه آی پی یدک اقدام نمایید.

بررسی مشکل باز نشدن درب ماکروویو و راهنمای عیب یابی آن

باز نشدن درب مایکروفر می تواند به دلیل آسیب دیدن درب، قفل، افرم، چفتريال قلاب ها، خرابی دکمه درب دستگاه، شکستگی اهرم آن و خرابی فنر درب باشد. اگر هر کدام از بخش های گفته شده را مورد بررسی قرار دادید و متوجه شدید که نیاز به خرید قطعه‌ و لوازم یدکی ماکروویو دارید، می توانید خرید خود را از فروشگاه آی پی یدک انجام دهید. در نظر داشته باشید که به طور کلی عیب یابی و تعویض کلیه قطعات در دستگاه ماکروفر امری تخصصی است. در صورتی که در آن مهارت کافی ندارید، حتما از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

نحوه رفع مشکل سوختن غذا در بررسی مشکلات مایکروفر

سوختن غذا در ماکروویو می تواند به دلیل تنظیم اشتباه زمان پخت و پر و یا گرم کردن غذا صورت بگیرد. توجه داشته باشید که این مسئله می تواند از خرابی لامپ مگنترون باشد. لامپ مگنترون وظیفه دارد تا جریان برق را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل کند و مولکول های آب موجود در مواد غذایی را به جنبش دربیاورد تا مواد غذایی گرم شوند. از این رو اگر در زمان عیب یابی مایکروفر متوجه شدید که لامپ مگنترون آسیب دیده است، می توانید برای خرید آن به فروشگاه آی پی یدک مراجعه نمایید.

بررسی مشکل کار نکردن گریل ماکروفر و راهنمای عیب یابی آن

در زمان بررسی مشکل کار نکردن گریل ماکروفر، باید ترموستات و یا برد الکتریکی ماکروویو مورد عیب یابی قرار بگیرند. در صورتی که هر یک از قطعات نام برده شده در مایکروفر آسیب دیده باشند، باید هر چه زود تر در جهت خرید آن ها اقدام نمایید. اما به شما توصیه می کنیم که حتما عیب یابی این مشکل ماکروفر را با کمک یک تعمیرکار ماهر انجام دهید. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

راهنمای عیب یابی و رفع مشکل جرقه زدن ماکروویو و نحوه تعمیر آن

اگر در زمان استفاده از دستگاه ماکروفر، متوجه شدید که جرقه می زند، بهتر است پیش از هر کاری سیم و دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید. دلایل مختلفی برای جرقه زدن ماکروویو وجود دارد که یکی از آن ها می تواند استفاده از ظروف نا مناسب باشد. همین طور ممکن است پایه فلزی درون ماکروویو آسیب دیده باشد و یا کاور انتشار امواج مایکروفر آسیب دیده باشد. توجه داشته باشید که برای تعویض هر یک از قطعات نام برده در ساختار ماکروفر می توانید به فروشگاه آی پی یدک مراجعه نمایید.

نحوه رفع مشکل کار نکردن لامپ ماکروفر

کار نکردن و روشن نشدن لامپ ماکروفر می تواند به دلیل اتصالات، سیم ها و سوکت ها باشد که باید هر کدام جداگانه با مولتی متر بررسی شوند. همین طور امکان دارد که لامپ مایکروفر سوخته باشد و شما نیاز به تعویض آن داشته باشید. در هر صورت هر یک از بخش های نام برده شده باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار بگیرند تا در صورت بروز مشکل، هر چه سریع تر در جهت تعویض آن ها اقدام نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم که در جهت خرید هر یک از قطعات گفته شده به فروشگاه آی پی یدک مراجعه نمایید.

چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر را عیب یابی کنیم؟

اگر شما هم با مشکل کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر رو به رو هستید، باید برد اصلی را مورد عیب یابی قرار دهید. همین طور خرابی و یا ایراد در برد الکترونیکی می تواند مانع از عملکرد مطلوب صفحه نماید شود. از این رو آی پی یدک به شما توصیه می کند که در جهت بررسی و یا تعویض هر یک ار بخش های نام برده شده، در صورت عدم مهارت کافی، دست به آچار نشوید و از یک تکنسین کمک بگیرید.

نحوه رفع مشکل کار نکردن فن ماکروویو

فن ماکروویو وظیفه دارد تا موتور را خنگ نگه دارد. در صورتی که فن دچار ایراد و یا خرابی شود، از حالت معمولی گرم تر شده و احتمالا از کار می افتد. به همین خاطر اگر در زمان روشن بودن و کار کردن با ماکروفر، صدای فن را نمی شنوید، حتما فن را مورد بررسی قرار دهید. خرابی فن می تواند از موتور فن، پره های فن، ترموستات و برد اصلی نشات بگیرد. از این رو باید باید هر چه سریع تر در جهت تعویض آن ها اقدام نمایید. آی پی یدک می تواند انتخاب مناسبی برای خرید قطعات و لوازم جانبی ماکروفر به شمار آید.

بررسی مشکل کار نکردن دکمه ها و کنترل پنل مایکروفر و راهنمای عیب یابی آن

در زمان بررسی مشکل کار نکردن دکمه ها و کنترل پنل مایکروفر، باید ابتدا قفل کودک را چک کنید. شما می توانید برای این کار به مدت دو دقیقه دو شاخه و کابل دستگاه ماکروویو را از پریز برق جدا کنید. در صورتی که مشکل بر طرف نشد، حتما صفحه دکمه ها و یا کنترل پنل آسیب دیده استس و باید برای برطرف نمودن آن اقدام به خرید قطعات و لوازم جانبی مایکروفر کنید. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های آی پی یدک کمک بگیرید.

نتیجه گیری از بررسی مشکلات ماکروفر

مشکل روشن شدن ناگهانی ماکروفر، می تواند یه دلیل خرابی صفحه لمسی باشد. به همین خاطر باید ابتدا صفحه لمسی مورد عیب یابی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکل برای صفحه لمسی باید هر چه زود تر برای تعویض آن اقدام نمایید. شما می توانید قطعات و لوازم مورد نیاز خود را از آی پی یدک تهیه نمایید.

بدون برچسب

امتیاز

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست